Followers

Sunday, October 31, 2010

perjuanganmu belum selesai.. ツ

aku maseh tidak jelas akan situasi itu,
namun aku dapat merasakan apa yang mereka rasa,
kerna aku pernah jua melaluinya. . .
dunia terasa gelap, jalan terasa malap,
aku pulang lalu lantas aku lelap,
dengan harapan ini cuma salah satu dari mimpi2 burukku. . .

aku bisik pada diri mimpi2 ini akan pergi sesudah aku kembali ke alam yang nyata nanti.

namun itu bukan penyelesaian,
kejadian itu kujadikan sempadan,
ku bisik pada diri, aku se0rang pejuang,
pejuang yang tidak kenal apa itu erti mudah berputus asa. . .

walau berderai air mataku jatuh membasahi pipi,
walau kering keringat perjuanganku sebagai ganti,
aku akan berjuang semula. . .

wahai sahabat cari ketenangan, kumpul kekuatan,
ingat..ini bukan suatu pengakhiran ia suatu permulaan,
jika ari ini telah ditakdirkan ia bukan milikmu, siapa kamu untuk mempers0alkan sunatullahNya. . .

kamu pohon mentari terang menyinari namun hujan turun membasahi,
lantas kamu sedih hati memarahi, kerna perkara terjadi bukan kemahuan diri,
namun setelah hujan pergi, kamu dongak mencari,
rupa2nya pelangi indah berseri keluar menyapa diri, tanda hadiah sabar menanti. . .

perancanganNya sentiasa jauh lebih hebat dari kudrat akal melihat,
ayuh bangun sahabat2, capai smula apa yang kamu alpa. . .
lihat mereka di hati kamu.suburkan inspirasi sumber kekuatan diri,
pohon kesihatan serta petunjuk driNya.

bertebar dan berjuanglah kamu smula di atas muka bumiNya.
sesungguhnya perjuanganmu belum selesai.. ツ


No comments: